dilluns, 11 de maig del 2020

IDEES I ACTIVITATS DURANT EL CONFINAMENT

IDEES I ACTIVITATS PER DUR A TERME ELS DIES DE CONFINAMENT PER ALS INFANTS QUE ASSISTEIXEN AL CDIAP MOLLET

L’actual situació de confinament dels infants fa que passin moltes hores a casa. Amb aquest document pretenc donar-vos idees per fer amb els vostres fills i filles. N’hi ha que s’adequaran a la seva edat i interessos i d’altres que no. Escolliu els que us vagin bé.

Activitats relacionals i de contacte amb l’exterior:

- Feu videoconferències amb els familiars i amb els companys de l’escola, els ajudarà a seguir connectats amb l’exterior a vegades els nens no saben què fer o dir a les trucades, podeu demanar als avis o als familiars que els expliquin un conte.

Activitats de caire lectiu:

-  Demaneu activitats d’aprenentatge a l’escola, segur que ja us estan assessorant sobre activitats i materials que podeu emprar per seguir el currículum acadèmic.

-  Treballeu l’escriptura fent un diari del que fan cada dia. Podeu escollir el millor moment del dia i explicar el per què de l’elecció i afegir una foto il·lustrativa.

-  Fomenteu la imaginació inventant un conte o una història. Cada dia podeu fer una frase o cada capítol el fa un membre de la família. Quan s’acabi el 

confinament haureu de buscar un final!

Activitats creatives:

- Fomenteu les activitats creatives com pintar, cantar, tocar instruments, ballar, fer teatre, disfressar-se, fer titelles, fer una cabana amb llençols...

Activitats corporals i amb moviment:

-  Intenteu mantenir un nivell d’activitat motriu. Els nens necessiten moure’s per seguir desenvolupant competències motrius i per descarregar. Podeu ballar i fer coreografies, gimcanes amb punts i proves, circuits, jocs d’equilibris, mirar algun vídeo de ioga en família.
-  Jugar a fet i amagar per casa.
-  Tela d’aranya: Amb un cordill fer com una tela d’aranya i creuar a l’altra costat sense tocar. També es pot fer en un cubell i jugar a agafar coses sense tocar.

-  Podeu fer proves i caminar de puntetes pel passadís, d’esquenes, amb els ulls 

tapats, jugar a les estàtues, anar a peu coix, amb els peus lligats, fer tombarelles, la croqueta, salts...
-  Podeu jugar amb teles i fer gronxadors, arrossegar-vos...

-  Podeu jugar a futbol amb coixins.

Activitats manipulatives i sensorials:

-  Cuinar! Podeu fer galetes, un pastís, massa de pizza, pa... Totes aquestes activitats impliquen equilibri, precisió, manipulació, força i destresa a nivell d’extremitat superior, pinces molt variades i tenen la recompensa final.
-  Fer construccions. Si teniu peces, anar fent entre tots torres d’objectes quotidians.
-  Pintar un quadro gegant! Podeu fer servir aquelles estovalles que venen als supermercats per folrar les taules grans en dinars col·lectius. Ja teniu el vostre quadre de “Tot anirà bé”?
-  Amagar objectes petits en una safata amb cigrons, mongetes o llenties seques i amb els ulls tapats trobar-los amb el tacte.
-  Endevinar amb els ulls tancats quin objecte tenim entre les mans (raspall de dents, moneda, cullera, claus, etc.).
-  Fer instruments! Pots de iogurt líquid amb coses a dins per fer una maraca.

-  Fer legos, puzles, plastilina, fang... Pasta de farina aigua i sal!



Activitats en família:

-  Aprofiteu per fer coses en família, explicar contes, veure pel·lícules, jugar a jocs de taula (dòmino, mèmori, cartes, parxís...), d’enginy o de pistes, mirar fotos, fer un àlbum familiar o un arbre genealògic, fer manualitats o cuinar plegats.
-  Feu un mapa gran de la casa amb totes les habitacions i per torns amagueu coses i qui les troba les ha de marcar al mapa.

Activitats funcionals, d’autonomia i domèstiques:

-  Aprofiteu per demanar que es vesteixin sols, que es dutxin amb la menor ajuda possible, practicar lligar els cordons de les sabates.
-  Pensar receptes, fer la llista de la compra i cuinar-les!
-  Parar i desparar taula.
-  Posar alguna rentadora, estendre la roba i plegar-la.

-  Encarregar-se de regar les plantes, posar més terra si cal. Podeu aprofitar per fer transplantament a altres testos. Són activitats que impliquen molta destresa manual, seqüenciació i coordinació.

-  Fer-se el llit.

-  Recollir cada vegada que canviem d’activitat.

Activitats per tornar a la calma:

- Abans d’anar a dormir explicar contes. Són un gran recurs a l’hora de passar una estona. Fomenten l’atenció, la interacció i ens ofereixen moltes possibilitats: jugar a representar-lo, fer alguns dels sons, buscar cançons, pintar dibuixos, fer titelles.


10 d’abril 2020 Mollet del vallès

Marta Iglesias Campo Terapeuta Ocupacional (col. núm. 005) i Psicomotricista del CDIAP MOLLET